"Minst 100 medarbetare ska vara Elrätt efter 2017"

Elajo är en av Sveriges ledande el-, mekanik- och energiföretag. Nu ska Elajo satsa på att bli helt Elrätt.

Jakob Elstad, Elajo

”Bra att bli påmind om kundbemötandet”

november 2017
Jakob Elstad är elinstallatör på Elajo i Vetlanda och är en av dem som under hösten har gått Elrätts webbutbildning. Han tycker att utbildningen var enkel att göra, det var lätt att komma igång och den gav en bra påminnelse om hur man kan utveckla mötet med kunden.

– Ibland är det ju stressat och kunden är stressad. Då är det lätt hänt att allt går på som vanligt, att man gör så som man alltid gjort, att man väljer enkla lösningar även om kunden är beredd att investera mer. Elrätts utbildning är ett stöd därför att man får svara på frågor som hjälper till att ta ett helhetsgrepp när man möter kunden och därmed kan man föreslå en ännu bättre lösning, säger Jakob.

– Det är också intressant att man i utbildningen får se hur andra tänker och bra att man får feedback på sina svar på frågorna.

September 2017
Elajo jobbar vidare med att bli 100% Elrätt. Alla medarbetare som möter kunder ska gå Elrätt samtliga webbutbildningar om kundmötet. Det handlar om cirka 600 personer i företaget. Varför? För att kunden är huvudpersonen, menar Elajo. Spännande!  Vi kommer att följa Elajo på deras Elrätt-resa. Häng med du också!
”Minst 100 medarbetare ska vara Elrätt efter 2017, därefter jobbar vi igenom övriga 600”, berättar Jerry Johansson, Regionchef Väst.
Heja Elajo!